Dare to move

Kunde: Møller Mobility Group
Case: Strategiimplementering

Møller ønsket hjelp med lanseringen av deres nye visjon og strategi. Vår anbefaling var å bytte ut 70 PowerPoint-slides og allmøte i kantina med en kinofilm.

Møller Mobility Group står ovenfor store endringer og treffes av flere megatrender innen fremtidens mobilitetsløsninger. Selskapet har derfor utviklet en ny visjon og strategi "Dare to Move" for å gripe mulighetene fremtiden representerer. Strategien har ulik konsekvens for ulike roller og forretningsenheter, og skulle mobilisere alle 4.200 ansatte til å heie på nye initiativ og utvikling av eksisterende forretningsmodeller og arbeidsmetodikk.

I stedet for et allmøte i kantina med 70 PowerPoint-slides ønsket vi å engasjere alle medarbeiderne, fra mekanikere på gulvet til analytikere, på en helt ny måte.

210526 Møller NOR - Uten subs - WEB H264 16Mbps.mp4.00_05_39_01.Still001
moellerbil_DIRCUT-NOR_1m44s (1).mp4.01_01_32_00.Still003
moellerbil_DIR_NOR_1m44s.mov.01_00_59_23.Still002
210526 Møller NOR - Uten subs - WEB H264 16Mbps.mp4.00_08_13_14.Still002
210526 Møller NOR - Uten subs - WEB H264 16Mbps.mp4.00_13_44_02.Still003
210526 Møller NOR - Uten subs - WEB H264 16Mbps.mp4.00_05_39_01.Still001
210526 Møller NOR - Uten subs - WEB H264 16Mbps.mp4.00_08_13_14.Still002
210526 Møller NOR - Uten subs - WEB H264 16Mbps.mp4.00_13_44_02.Still003

Kinofilm "Dare to Move"
Løsningen ble en kinofilm på 30 minutter som ble vist på kinoer over hele landet, samt Sverige og Baltikum. Filmen beskriver selskapets fremtid og strategi. Aksel Lund Svindal ble brukt som en viktig og relevant ambassadør for «Dare to Move» i filmen.

90 000 timer
For å skape involvering og tro på felles fremtid utviklet vi konseptet «90 000 timer». Konseptet handlet om å gjøre det beste ut av tiden man tilbringer på jobben i løpet av et liv. Om å våge, endre og gripe mulighetene fremtiden bringer.

profil
profil2
profil2

Grafisk profil
For å gi «Dare to Move» en tydelig avsenderidentitet ble det utviklet en egen logo og et sett med grafiske elementer som representerte de ulike områdene i strategien. Den visuelle profilen ble tatt ut på kino, på nettsider og andre interne flater.

pad
pad

Landingsside
Det ble utviklet et eget område på moller.no for «Dare to Move» hvor vi bistod med struktur, innholdsutvikling og design.