Lenge leve mangfoldet

Kunde: Coop Mega
Case: Kultur

Du betyr mer enn du aner

Internkommunikasjon blir ofte en post på intranettet eller en e-post til alle ansatte. Da Coop Mega ville fortelle alle sine ansatte hvor viktige de var, tenkte vi større.

Internkommunikasjon blir ofte en post på intranettet eller en e-post til alle ansatte. Da Coop Mega ville fortelle alle sine ansatte hvor viktige de var, tenkte vi større.

I 2020 lanserte Coop Mega «Lenge leve mangfoldet» som nytt konsept i sin eksternkommunikasjon. I det ligger kampen for matglede, matopplevelser og utvalg. Det er også et kundeløfte om Norges råeste supermarkedsopplevelse.

Medarbeidere i Coop Mega skal være ambassadører for den matentusiasmen og kundeopplevelsen. I tråd med konseptet «Lenge leve mangfoldet» skal de forvalte det store utvalget og veilede kundene mot gode matopplevelser. Det krever kunnskap, engasjement og en forståelse av rollen sin.

Så hvordan knytter man kultur og merkevare sammen, uten at det blir et formanende foredrag?

Vi ville fortelle de ansatte en historie. En historie som kunne bevege, motivere og engasjere. Et nytt perspektiv på den viktige jobben de gjør. Vi ville male det store bildet, ved å vise det helt nære. Det ble denne historien om hvordan hver eneste anbefaling kan være avgjørende. Og ettersom et bilde sier mer enn tusen ord: her er 2160 frames om hvorfor en anbefaling kan bety mer enn man aner.

Coop Mega ble så fornøyd med filmen, at de valgte og kjøre den eksternt også.