Promille­sitatene

Kunde: Akan Kompetansesenter
Case: Reklamekampanje

 

Tall fra Folkehelseinstituttet viser at 300.000 dropper julebordet hvert år fordi det oppleves ubehagelig. I frykt for å ta vekk de positive aspektene ved fest, vegrer mange ledere seg for å ta praten rundt rammer og forventninger.

Akan, arbeidslivets kompetansesenter for rus- og avhengighetsproblematikk, ønsket å skape dialog og oppmerksomhet rundt drikkekulturen på arbeidsplassen. Derfor tok vi ekte sitater fra jobbfester og gjorde dem til utendørsreklame i julebordstiden. Ved å vise sitater med høy promille i fullt dagslys ønsket vi å skape refleksjon rundt det kommende julebordet.

Promillesitatene ble tatt ut som en stor utendørskampanje og preget bybildet i slutten av november 2021. I tillegg ble det laget poster til sosiale medier og på flytoget. Alle sitatene fikk en promille som reflekterte sitatets alvorsgrad.

Recap Play AKAN uke 45 2021 NoCcLogo.mp4.00_00_29_19.Still005
Recap Play AKAN uke 45 2021 NoCcLogo.mp4.00_00_36_07.Still004
Flytoget-02

Vi har fått overaskende mye oppmerksomhet og mange sier at de kjenner seg igjen.

Camilla Bakkeng – Akan
promillesitatene-feed
Screenshot 2021-12-02 at 14.19.01
Screenshot 2021-12-02 at 14.18.44

Radiospotter