Promillesitatene
Promille-
sitatene
Kunde: Akan
Case: Reklamekampanje
Akan ønsket en kampanje i anledning julebordsesongen for å skape refleksjon rundt drikkekultur og grensesetting i arbeidslivet.
Tall fra Folkehelseinstituttet viser at 300.000 dropper jobbfesten hvert år fordi det oppleves ubehagelig. I frykt for å ta vekk de positive aspektene ved fest, vegrer mange ledere seg for å ta praten rundt rammer og forventninger. Målet med kampanjen var å skape dialog og oppmerksomhet rundt drikkekulturen på arbeidsplassen.

Promillesitatene ble tatt ut som en stor utendørskampanje og preget bybildet i slutten av november 2021. I tillegg ble det laget poster til sosiale medier og på flytoget. Alle sitatene fikk en promille som reflekterte sitatets alvorsgrad.



Vi har fått overaskende mye oppmerksomhet og mange sier at de kjenner seg igjen.
Camilla Bakkeng - Akan





