Lyden av
trakassering

Lyden av
trakassering

Kunde: Break the Mold
Case: Kampanje

Hvordan kreve plass i virkeligheten til noe som skjer på nettet?

7 av 10 gamere har opplevd trakassering når de gamer, og problemet er økende. Det nyoppstartede initiativet Break the Mold skal bekjempe trakassering i gaming. For å lansere deres initiativ trengte vi øyne på tematikken. Så hvordan kan vi tvinge trakasseringen frem i dagens lys? Vi lanserte «Lyden av trakassering».

Gjennom et interaktivt stunt lot vi reisende som var innom Stortinget t-banestasjon få å kjenne trakasseringen på kroppen. I en hel uke fylte vi stasjonen med grov trakassering for å løfte problematikken frem i dagens lys, med Break the Mold som avsender. Kultur- og Likestillingsminister Anette Trettebergstuen var en av de som tok turen innom. Hun ble sjokkert og lovte videre fokus for å løse problemet med trakassering i gaming.

Kampanjen fikk stor organisk spredning og mange kommentarer som både bekreftet tematikken og takket for synliggjøringen. Break the Mold er et initiativ mot trakassering i gaming startet av e-sportklubben Apeks. I tillegg til stuntet har vi holdt i utviklingen av innsikt og research-arbeid, utvikling av profil og visuell identitet, nettside, strategi og uttak for initiativet.

IMG_0069-NR
IMG_0069-NR
IMG_0408-NR