Camp Extra
Kunde: Extra
Case: Opplæring
I 2017 fikk vi i oppgave å utforme engasjerende opplæring for de ansatte i Extra. I Y Story er vi opptatt av at kompetanseutvikling skal være skreddersydd kulturen og arbeidshverdagen i bedriften. De ansatte i dagligvarebransjen har en hektisk hverdag og må hele tiden være oppdatert på relevante kampanjer, sesonger og trender. Samtidig er det høye krav til gjennomføring og rutiner i butikk.
Løsningen ble Camp Extra. En interaktiv opplæringsapp med ukentlige løyper som de ansatte kunne gjennomføre raskt. Appen ble utformet som et spill, slik at den var både motiverende og gøy å bruke. Den er også et oppslagsverk for målbilder og ressurser. Slik at de ansatte i Extra alltid har et butikkverktøy i lomma.
Camp Extra er en opplærings-app som oppdateres med nytt innhold ukentlig. For å gjøre innholdet engasjerende og lærerikt benytter vi oss av gamefication mekanismer, historiefortelling, og pedagogikk.

Jeg liker også løypa veldig godt for den gir konkurranse på jobb. Det er alltid veldig gøy å være best der!
Ansatt i Extra
Camp Extra handler om mikrolæring. Fremfor å dumpe store mengder informasjon på de ansatte innimellom, plukker de opp litt og litt i perioder hvor informasjonen er relevant. Håndbøker, kundeavis og annen info er også lagret i verktøyet, slik at de har et butikkdrift-leksikon i lomma til enhver tid.